Croatia Open G1:

25 oktober 2023

Na 1 nachtje thuis slapen na de GrandPrix in China was het de volgende dag alweer tijd om naar Kroatië te vliegen voor het eerste kwalificatie moment voor de Europees Kampioenschappen 2024. Na een korte vlucht van ongeveer 1 uur en 45 minuten kwamen wij aan in Zagreb.

Het team bestond dit keer uit:

Riad senioren mannen -58kg

Sarah senioren vrouwen -46kg

Bodine senioren vrouwen -57kg

Coach: Giorgio

Vrijdag hebben we de registratie gedaan en zaterdag mochten de atleten wegen. Op zaterdag mochten de junioren aan de bak. Dit keer hadden wij zelf geen junioren mee, maar Sjoerd van RTC Almere deed wel mee. Giorgio mocht hem coachen tijdens dit toernooi. Sjoerd won zijn eerste wedstrijd van Hongarije, maar verloor daarna helaas van de nummer 5 uit Kroatië.

Zondag was het de beurt aan de senioren.

Riad kwam als rank 9 in de poule en won zijn eerste partij overtuigend van Italië met 2-0. Helaas verloor hij daarna van Griekenland die uiteindelijk ook het hele toernooi sterk vocht en goud won. Resultaat: laatste 16

Sarah verloor helaas in de kwartfinale van Hongarije na een hele spannende wedstrijd. In haar eerste partij won ze overtuigend van de Europees Kampioen cadetten uit Duitsland met 2-0 en daarna verloor ze met 2-1 van Hongarije. Het meisje uit Hongarije is nog jong, maar heeft wel al deelgenomen aan de Wereld Kampioenschappen senioren en de European Games. De prestatie van Sarah was tijdens dit toernooi uitstekend.

Bodine vocht 3 zware partijen tegen Kroatië en 2x tegen Bosnië. Na een lange reis vanuit China wist Bodine uiteindelijk toch een mooie bronze medaille te scoren en ook haar eerste kwalificatiemoment te behalen. De eerste partij tegen Kroatië werd gewonnen met 2-1, de kwartfinale tegen Bosnië werd eenvoudig gewonnen met 2-0 door verschillende mooie hoofdtreffers. Helaas werd de halve finale verloren met 2-0. Door een vreemde beslissing van de scheidsrechters verloor Bodine helaas de partij in de laatste paar seconden.

Al met al een mooie prestatie van ons team en alle spelers van de nationale selectie.

Onze volgende toernooien zijn TTE Open op 21 oktober in Leusden en op 28 t/m 30 oktober vliegen wij naar Roemenië voor Dracula Open G1.

Croatia Open G1: