SJ-logo@2x

Europees Kampioenschappen junioren & Europees Kampioenschappen Senioren Olympische gewichten 2023 in Estland

Giorgio Janmaat

25 oktober 2023

Op dinsdag 22 augustus 2023 zijn 14 leden van het nationale team Taekwondo afgereisd naar Tallinn, Estland voor de Europese Kampioenschappen.

3 leden waren van onze Taekwondo club:

Sarah Uzun junioren vrouwen -46kg

Bodine Schoenmakers senioren vrouwen -57kg

Giorgio Janmaat coach

Sarah vocht voor het eerst een Europees Kampioenschappen in haar taekwondo carrière en heeft het uitstekend gedaan. Helaas geen medaille, maar wat een mooie prestatie. Helaas verloor ze in de eerste partij tegen een sterke tegenstander uit Spanje. Uiteindelijk werd het meisje uit Spanje ook Europees Kampioen.

Bodine vocht een goed EK. Ze won haar eerste partij van Montenegro. Helaas verloor ze in de kwartfinale om de medailles tegen Tsjechië en kon net geen medaille behalen. Dinsdag 29 augustus reist ze alweer naar Parijs voor de GrandPrix.

Resultaat: Sarah R16 en Bodine kwartfinale.

Beide dames hebben goed werk geleverd. Wij zijn trots op de prestaties en gaan weer harder aan het werk voor alles wat nog gaat komen.

VOORGESTELDE ARTIKELEN